مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 آبان 1402 ساعت 12:202023-11-14پزشكي

خبر خوب| بخش دولتی گیلان صاحب سی تی آنژیوگرافی شد


نخستین دستگاه سی تی آنژیوگرافی به مرکز آموزشی درمانی قلب دکتر حشمت رشت وارد شد تا نظام سلامت گیلان در بخش دولتی به عدالت نزدیک تر شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از رشت، نخستین سی تی آنژیوگرافی دولتی استان گیلان پس از ماه ها تلاش و انتظار، وارد مرکز آموزشی درمانی قلب دکتر حشمت رشت شد.

  سی تی آنژیوگرافی، دستگاهی برای دیدن و تصویربرداری از عروق بدن است که با بهره گیری از تصاویر و تفسیر آن می توان بیماری های قلب و عروق از قبیل انسداد رگ یا پارگی آن ها را مشاهده کرد.

  پیش از ورود سی تی آنژیوگرافی به مرکز آموزشی درمانی قلب دکتر حشمت رشت، تنها یک بیمارستان خصوصی در مرکز استان دستگاه مشابه آن را داشت و ناچارا بیماران باید برای گرفتن این خدمت به آن مرکز مراجعه می کردند.

  محمدتقی آشوبی، رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان بابیان اینکه دستگاه سی تی آنژیوگرافی بارگیری شده در مرکز آموزشی درمانی قلب دکتر حشمت رشت 128 اسلایس بوده، اظهار کرد: استقرار این دستگاه در بخش دولتی درمان یکی از آرزوهای دیرینه اعضای هیئت علمی و مردم استان گیلان بود.

  وی با اشاره به آماده سازی محل استقرار دستگاه سی تی آنژیوگرافی در مرکز آموزشی درمانی قلب دکتر حشمت رشت، افزود: به زودی این دستگاه در مرکز تخصصی و فوق تخصص قلب دکتر حشمت رشت نصب و راه اندازی می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خبر خوب| بخش دولتی گیلان صاحب سی تی آنژیوگرافی شد

خبر خوب| بخش دولتی گیلان صاحب سی تی آنژیوگرافی شد